MASZ PYTANIA? ZADZWOŃ! (+48) 570 607 607 LUB NAPISZ: SKLEP@NEXT-LEVEL.PL
Wpływ snu na odporność 0
Wpływ snu na odporność

W ramach cyklu "Wrzesień - miesiąc odporności" zapraszam do przeczytania wpisu, z którego dowiesz się jak sen wpływa na naszą odporność. Przyjemnej lektury :-)

Sen jest jedną z naszych podstawowych potrzeb fizjologicznych. W czasie odpoczynku nocnego zachodzi regeneracja organizmu, bez której nie mowy o zachowaniu zdrowia oraz sprawnego umysłu. Sen jest także kluczowym elementem dla odporności.

Jak sen działa na odporność?

W nocy odpowiedź większości komórek układu odpornościowego jest najintensywniejsza, następuje wzrost liczby limfocytów w organizmie.

Jednak, aby te procesy zachodziły prawidłowo sen powinien być głęboki, nieprzerwany i trwać co najmniej 7 godzin. Krótszy czas trwania snu oraz zła jego jakość osłabia odpowiedź układu odpornościowego w przypadku kontaktu z bakteriami oraz wirusami. Szybkość zasypiania i jakość wypoczynku nocnego także mają ogromne znaczenie.

W jakich warunkach powinniśmy zatem zasypiać?

W całkowitej ciemności i ciszy. Tylko wtedy w szyszynce wydzielana jest melatonina, a to właśnie ona zapewnia fizjologiczny rytm dobowy i prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego.

Brak dobrej jakości wypoczynku nocnego uniemożliwia regenerację organizmu, a to prowadzi do wzrostu zapadalności na infekcje, w tym COVID-19.

Sen nie jest dla słabych, potrzebujemy go wszyscy dla silnej odporności i zachowania dobrego zdrowia. Śpijcie dobrze 🙂

 

Autor: Karolina Waszkowska

Komentarze do wpisu (0)

Newsletter
Odbierz 7% rabatu na pierwsze zakupy! Bądź na bieżąco z naszymi nowościami i promocjami!
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl